torsdag 29. mai 2008

Fri inntil videre

Gleden av å skrive den siste bloggleksa for i år er henrivende. Selv om vi snart har blogget i et halvt år, så har jeg det fortsatt ikke som en vane å sette meg ned hver torsdag kveld og skrive et innlegg. Enda mindre har jeg det som en vane å skrive innlegg uten at det er lekse. Men jeg har prøvd så godt jeg kan. Jeg må selvsagt innrømme at noen ganger er jeg i bedre humør til å skrive på bloggen enn andre ganger. Det varierer som oftest med hva leksa er. Personlig finner jeg blogging irriterende og kjedelig. Lat som jeg er blir jeg rett og slett litt furt når jeg må skru på pcen klokken 11 om kvelden for å skrive et innlegg som jeg egentlig ikke bryr meg så veldig mye om. Men det har vel sine positiver sider også. Lærerne må vel gi oss bloggleksene av en grunn. En av de positive sidene er vel at man gir uttrykk for sine egne meninger og tanker, og man kan skrive mer frie tekster hvor man for en gangs skyld ikke trenger å tenke på struktur eller alle skrivefeilene man har. En annen ting som også gjorde det mye morsommere med bloggingen var når vi begynte å ta med bilder. Det gjorde innleggene mye mer fargerike og finere å se på. Men til tross for dette har jeg den samme følelsen som da jeg skrev det første innlegget mitt. Det vil si at jeg fortsatt ikke liker å tvinge fram meninger om et gitt emne for så å publisere det hvor alle kan se det jeg har skrevet.

Ingen kommentarer: