mandag 18. januar 2010

Valg av sjanger

Vi har fått i oppgave velge to sjangre som jeg skal "spisse kompetansen" min i denne våren. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge fordi jeg føler at jeg ikke har noen spesiell sjanger jeg gjør det bedre i enn de andre.

Derfor har jeg valgt artikkel som den første sjangeren min, mest på grunn av at dette er en ganske trygg sjanger. Artikkel var en av de første sjangrene jeg lærte å skrive. Dessuten slipper man å drøfte/analysere/tolke ulike ting fra for eksempel en tekst man har lest.

Den andre sjangeren jeg har valgt er kåseri. Jeg har egentlig aldri skrevet et kåseri før, men med en viss oppmuntring fra norsklæreren tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på det. Jeg håper for min egen skyld at jeg er et naturtalent, og antar at jeg merker ganske raskt hvis det ikke er noe for meg slik at jeg kan bytte sjanger.


Foto: CC-lisensiert av assbach på Flickr

Ingen kommentarer: